Az utcán járva lépten-nyomon rápillantuk egy-egy plakátra. A legtöbbször már ennyi elég is, hogy felfogjuk tartalmát. A megrendelőknek ez a célja: tömör, gyors információ eljuttatása a lehető legtöbb embernek. Tartalmát tekint nincs válogatás, politikai nézeteink hangolásától, vásárlásra felbújtáson keresztül, kedvenc együttesünk koncertjének reklámozásáig bármi lehet.
Legfontosabb jellemzői:
- nagy méret (Van ahol elég egy A/4-es lap, de legtöbbszőr ennek többszöröse a mérete.)
- Behatárolt papírfajták
- 1 oldalas nyomat
- kis és közepes példányszám (terjesztési területtől függ)
- csak kreatív grafikával lehet egyedivé tenni
- felületkezeléssel lehet esetleg tartósságát növelni, de ezt inkább a kihelyezés helyes megválasztásával szokták megoldani (citylight, óriásplakát, stb.)